Wednesday, November 10, 2010

Fantasy Premier League

To all who like to live in fantasy..just play Fantasy Premier League..its make you feeling better and better..rasanya lah..
Topik ni remeh la sangat..tapi dah aku ada masa nak cerita, so go on..benda alah ni aku dah main sejak 7-8 tahun yang lepas la..dari jersey club yang dipaparkan lower quality sampailah dah macam real dalam tv.macam 2 kerja-kerja upgrade yang telah dilakukan.macam-macam hadiah yang ditawarkan..PS2, PS3 wang tunai 10 ribu pound..dan macam-macam lagi..Yang paling syok biler kita dapat main dengan membe2 dan juga orang yang kita tak kenal dan bila dapat point tinggi..mulalah..'' alah mat, point lu macam tak cukup makan jer..''makan asap nampak''..Kedudukan paling tinggi aku pernah dapat rasanya  4 tahun lepas bila aku berada dalam ranking ke seribu lebih..pastu hanyut dan terus hanyut..haha..Kat sini aku nak bagi tips sikit la kalo nak main benda alah ni..Nak daftar? adoii..senang sangat..bukak web page www.fantasy.premierleague.com, then click kat sign up, then isi maklumat (email, username dan password etc..layan jer kotak pertanyaan semua), then pilih nama pasukan dan create jersey yang korang rasakan terbaik..pastu registerlah..ajak kawan-kawan dengan join or create liga..easy macam easy payment!!!!
                                  main page fantasy.premierleague.com


Ok..berbalik pada tips yang aku nak bagi kat korang..untuk korang menjadi antara pemain yang terbaik dikalangan terbaik...(aku try bagi yang terbaik laaa.eden torai bak kata Zizan Raja Lawak.)

1. Pastikan korang adalah follower yang setia dengan game EPL almost every week games..layan semua team untuk pastikan kekerapan diorang bermain, who's penalty taker, freekick taker and cornerkcik taker..sebab gol dan assist akan memberikan tambahan mata.

2. Rajin-rajinkan diri untuk click pada ruang pundit..sebeb bagi korang info tambahan yang mungkin kita tak nampak..










Pundit - Put in red


3. Pastikan nilai pemain di monitor dengan sebaik mungkin untuk meningkat nilai pasukan..simple word..pemain yang nilainya menurun (sebab performance tak menigkat) jual sahaja!! tukarkan dengan pemain yang tengah form..

4. Masa nak beli pemain, tengok sekali schedule untuk next game pasukan yang diwakili..pastikan next game dia lawan yang lemah2..so peluang nak raih mata berganda lebih cerah..PAHAM??..

5. Luck or nasib?? juga memainkan peranan penting..dan kadangkala sangat penting..gunakan instinct korang dalam meramal.hehe.sebab ketua pasukan akan dikali dua ganda dengan point sedia ada..ingat tuh..

6. Biasakan tukar player 1-2 jam sebelum close time (kalau boleh la..kalo outstation dan susah nak cari line internet..nak buat macamana)..sebab kita boleh monitor player yang akan beraksi..kekadang tetiba sebelum game injured..tuh yang panas tuh..

7. Selalu lah tengak channel sports macam 812 (ESPN), 813 (Starsports) dan lain2..sebab more knowledge is better for playing Fantasy nie.

8. Pastikan majority pemain yang korang pilih berkisar pada pasukan yang berada di Top 5 or Top 6..sebab pemain yang lebih kerap menang point nya biasa lebih banyak dari yang kerap kalah..
                                        contoh paparan pemain yang dipilih.


9. Buat 2-3 team..so maybe ada 1 team yang boleh pergi jauh...then fokus pada team tu..yang lain sebagai back-up..

Nak tips2 lain.tunggu di lain masa..tunggu di edisi lain kali..apapun menatang ni memang fun..dan kadang2 leh addicted dibuatnya..anyway..good luck to everybody,renung2kan dan selamat mengamalkannya..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...