Wednesday, May 4, 2011

Barcelona (1) vs (1) Real Madrid - Final Part of El Clasico


Nasib baik aku tak terlajak tido sampai pukul 4.30 pagi. Thanks to my wife yang bagai nak 'rak' kejutkan aku even aku dah kunci sampai tiga bijik handphone.Satu pun tak jalan.Apa pun tak boleh la handphone ni!! Alamak..handphone disalahkan.

Perlawanan terakhir El-Clasico musim ni tak banyak beza dengan 3 perlawanan sebelum ni.Macam biasa Barcelona yang control game and Real Madrid bertahan and serang guna counter attacks. Thats all.Yang lain aksi guling terguling, tolak menolak, maki hamun pengadil, angkat tangan tanda 'piirah pengadil',tackle terbang sana sini tu memang biasa kalau game El-Clasico musim ni. Lebih syok tengok perlawanan derby Liverpool-Everton, Inter-AC dan juga Lazio-Roma.(pendapat aku la). Mungkin Real Madrid terlupa nak tengok camana Real Sociedad kalahkan Barca hari tuh!.Oh patutla terlupa..sebab diaorang pun kalah time tuh..hahaha


Whoooooooarrrrr!!!
Kita rehat-rehat jer dulu, baru satu! - kata Valdes
Kalau referee untuk game ni Ben Williams (baca artikel sini bagi yang dah lupa), memang masak lah player Real Madrid.Tinggal 8 orang jer kot dalam padang after 90 minutes.Nasib baik yang jadi referee untuk game ni Frank de Bleeckere dan dikhabarkan yang monitor dia bukan calang-calang orang. Pierluigi Collina tuh! (baca sini).Dan aku rasa dia buat kesilapan besar masa batalkan gol Higuain pada minit ke-46 dan jika gol itu dikira aku rasa penghujung yang berbeza.Apapun dalam bolasepak kini..Referee always right..hehehe

You just too nice Mr Frank
Kalau nak dikira talent yang ada dalam kedua-dua pasukan, aku rasa level diaorang hampir sama. Barcelona ada Messi tapi Real ada Ronaldo! Barcelona ada Xavi, Real ada Alonso. Pedro pulak lawannya Di Maria (walaupun menghabiskan masa separuh masa pertama tanpa satu pun completed pass!!) But that how Barcelona ended Mourinho and Co. So kalau masa final lawannya Manchester United, dah tentu aku sokong Barcelona (Sebab aku Liverpool beb!). Dan 'kalau' Schalke, mesti aku sokong Schalke..hehe..Ni lah rutin orang yang teamnya tiada dalam Liga Juara-Juara! Sioottt Betul..

Kesimpulan yang aku boleh buat untuk ke empat-empat game El-Clasico ni:

Best Player: Lionel Messi

Best Team: Barcelona

Best Actor: Daniel Alves and Javier Mascerano 

Best Goal : Lionel Messi (during 1 leg of semifinal C.L at Bernabeu)

Best Moment: Mourinho get a red card !

TS word: Lebih Drama Daripada Pertembungan Klasik~

3 comments:

Cik Specky said...

x berapa nak sedap hati la UCL this year.. masa 2005 ada video reaction alex ferguson lps liverpool mng.. takut tahun ni tetiba lak ada video kenny ganti alex..huhu~

apa pun.. barca, tolong menang! :)

amie said...

blog en.sidek ni mantap.naik pening baca tapi banyak info...hahahahaha..BARCA FTW!!!!

Tengku Firmino said...

una:Kenny was a professional person..Barca to win anyway..hahah

Amie: Kalau pening mkn panadol, dah elok smbung baca balik..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...