Monday, February 14, 2011

Its too far now, lads!


Pada mata kasar, kita terlepas hanya 2 mata sahaja tetapi sebenarnya ianya lebih daripada itu! Daripada 6 mata kini kita ketinggalan sembilan mata dan maybe 12 mata jika jumlah perlawanan sama dengan Spurs dan Chelsea! Dengan hanya berbaki 11 perlawanan, kita terpaksa mengharapkan Spurs atau pun Chelsea tewas 4 perlawanan dan Liverpool perlu menang 11 perlawanan berturut-turut!! Can we? Honestly, aku rasa kita takkan..takkan menang 11 perlawanan berturut-turut.Bukan aku memandang rendah keupayaan pemain-pemain dibawah Kenny Daglish, tapi kita kena berpijak di bumi yang nyata..Liverpool sepatutnya boleh terus membunuh perjuangan Wigan pada masa separuh masa pertama lagi..tapi we just not good enough. Kita semua akui yang Luis Suarez memang tidak bernasib baik tetapi dalam keadaan sekarang kita tidak boleh lagi membazir peluang yang ada jika hendak berada dalam kedudukan Top 4. Mungkin kita semua tahu keupayaan Suarez mengambil sepakan percuma tetapi adakah Kenny sedar tentang itu dan hasilnya kita membazir sekurang-kurangnya tiga sepakan percuma berhampiran gawang gol Wigan.Aurelio dan Maxi sememangnya membazir!

Mungkin orang kata bila menang puji, kalah atau seri semua tidak kena tapi itulah hakikatnya. Sejauh mana fans memandang tinggi Kenny Daglish namun beliau juga ada kelemahan..dan Wigan telah membongkarkannya! Dan kini aku memang rasa yang Liverpool jauh dari jangkauan untuk berada di Liga Juara-Juara Eropah musim depan dan risikonya mungkin Liverpool akan kehilangan lagi pemain-pemain tonggak musim depan!

Tengku's MOTM: Luis Suarez

P/s: Keputusan seri dengan Wigan ditempat sendiri memang tidak boleh aku terima!! Tak ada mood nak ulas panjang-panjang..Next time la uolls.hihi.!!

2 comments:

RABUN said...

yup its too far now,

itu bila kita pandang kedepan, bila kita pandang kebelakang balik, kita baru sedar beberapa bulan yang lepas kita baru saja berjuang untuk tidak terkeluar dari priemire league

kemudian daglish ambil alih dan membawa kelegaan dengan perubahan yang drastik dari segi permainan, dan juga keputusan.

tiba tiba sahaja selepas beberapa game kita seperti melihat peluang ke CL agak terbuka,

Tapi pada aku kerosakan yang kita perolehi sejak dari awal dilakukan oleh pakcik roy sangatlah kronik

CL pada aku secara peribadi sejak dari awal memang sukar. Kene terima hakikat mungkin ada star Liverpool yang akan meninggalkan Liverpool. Torres dah buktikanya.

apa pon kene berfikiran positif Liverpool pernah berada pada situasi ni dulu, dan pernah layak ke CL selepas itu

harap harap perkara tu akan berlaku harap2 musim depan.

Tengku Firmino said...

Posting yang terbawa-bawa dengan kekecewaan seri dengan Wigan..Betil,kerosakan yang amat dasat dan sukar untuk dibaiki lagi..YNWA till the end!!!! go go go Liverpool!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...