Sunday, January 30, 2011

Selangor (0) vs (2) Kelantan - Piala Sumbangsih 2011


Juara Piala Sumbangsih 2011-Kelantan

Kelantan memulakan musim baru liga Malaysia dengan bergaya apabila menjulang Piala Sumbangsih edisi 2011 setelah menewaskan pasukan Selangor yang dibimbing K.Devan hasil jaringan penalti oleh Idlan Talaha dan gol padang oleh kapten pasukan Piya. Dengan kemenangan ini, pasukan Kelantan membawa pulang 3 mata penuh kerana perlawanan Piala Sumbangsih ini juga dikira sebagai perlawanan pertama Liga Super musim 2011 untuk kedua-dua pasukan.

Walaupun terdapat insiden permainan dihentikan seketika pada masa kedua kerana layangan mercun yang dilemparkan penonton semasa separuh masa kedua namun ianya tidak menghalang Kelantan untuk menjulang piala pertama yang ditawarkan untuk musim ini. Selangor yang diketuai Safee Sali, Amri Yahyah, Amirul Hadi, Razman Roslan, Asrarudin serta kapten pasukan kebangsaan nyata gagal membentuk kombinasi serta melancarkan serangan yang benar-benar menggugat pintu gol Kelantan yang di kawal oleh penjaga gol utama kebangsaan Khairul Fahmy Che Mat. Lebih malang bagi ketua pasukan negara Safiq yang terpaksa dikeluarkan pada waktu rehat kerana permainan teruk yang ditunjukkan pada separuh masa pertama memaksa K.Devan mengubagh startegi dengan memaksukkan Shazwan Fitri untuk baki 45 minit menuju ke akhir perlawanan.

Namun ada beberapa perkara yang saya ingin highlight kan merujuk kepada perlawanan semalam antara Kelantan dan Selangor:

KUALITI PERLAWANAN:
Biarpun dengan penaja baru dan pemain baru, namun terus terang saya katakan kualiti yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan masih ditakuk lama.Begitu banyak hantaran yang menyakitkan mata walaupun dalam jarak tidak sampai 2-3 ela.Sesuatu yang patut diperbaiki untuk perlawanan seterusnya.

TAHAP FIZIKAL PEMAIN:
Nyata pemain-pemain masih belum mencapai tahap kecergasan terbaik dan ada pemain didalam padang yang clealy out of shape. Fadzli Shaari - ada satu ketika dia mengangkat baju dan terlihat perutnya yang menggelebeh serta S.Sritharan dilihat yang begitu berat.

PENONTON:
Benar kata Zainal Abidin Rawop yang menyatakan bahawa mentaliti penonton juga perlu berubah jika ingin melihat taraf liga Malaysia naik ketahap yang lebih tinggi. Mercun, balingan botol serta laser tidak perlu berada dalam stadium.

ader lagi laser ni...
BUILT UP MATCH BY ASTRO:
Pembaharuan yang cukup menarik dan terbaik dilakukan oleh Astro kerana kita dapat melihat kelibat pemain yang baru tiba ke stadium, suasana dibilik persalinan serta info tentang kedua-dua pasukan yang tak ubah ala-ala EPL.Cuma interview di kala pemain mahu kebilik persalinan pada separuh masa agak tidak sesuai.Tahniah Astro.

Tengku's Man Of The Match: Piya (Kapten Pasukan Kelantan)

Tahniah sekali lagi kepada Pasukan Kelantan.......Gomo Kelate Gomo!!!

2 comments:

Mrs. Masykur said...

i tetap sokong selangor walaupun kalah...huhuhuhu

Tengku Firmino said...

selangor masih antara yg terbaik..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...