Monday, January 10, 2011

A Journey of King Kenny begins..

Liverpool Legend - Kenny 'King' Daglish
Can he bring a success to Liverpool FC like his olds day as a player and manager. He put his reputation on the line on take a manager role left by previous manager Roy Hodgson.That our King Kenny!!!

Lupakan tentang referee tang mengadili perlawanan malam tadi dan sememangnya Liverpool tidak bernasib baik apabila dua keputusan besar referee Howard Webb yang tidak menyebelahi pasukan Liverpool.To be fair,its a 50-50 decision on penalty given by Webb.Little tackles and contacted by Agger and its a yellow card on another day for Berbatov.On 2nd incident, Gerrard deserved a red card for his two footed challenge on his compatriot in England squad, Michael Carrick but Rafael should the similar cards on previous challenge to Raul Meireless. Even bermain dengan sepuluh orang untuk tempoh sejam terakhir dan ketinggalan hanya selepas 2 minit, persembahan yang dipamerkan oleh anak buah Kenny Daglish sebenarnya berhak menerima sedikit pujian.Sebelum Gerrad menerima kad merah, Liverpool sebenarnya mengusai perlawanan dan hanya selepas kehialngan seorang pemain barulah pemain Manchester United menyerang dengan lebih teratur. Keputusan menurunkan Kelly and Aurelio adalah pemilihan yang tepat kerana kedua2 pemain begitu kental ketika bertahan dan boleh diharapkan ketika melakukan serangan balas.Konchesky dan Glen Johnson pastinya gusar tentang kedudukan mereka dalam pasukan jika kedua-dua pemain konsisten dan kekal cergas.
Dan pemain terbaik perlawanan semestinya Pepe Reina dengan persembahanya yang begitu cemerlang dalam menyelamatkan percubaan penyerang2 Manchester United. 

Gerrard leaves Old Trafford pitch
Apa yang positif tentang perlawanan pertama Daglish adalah beliau melakukan pertukaran tepat pada masnya ketika Liverpool terdesak untuk mendapatkan jaringan berbanding Hodgson yang dilihat agak lambat mengesan kekurangan dan hanya melakukan pertukaran dilewat permainan. Permainan Liverpool juga agak pantas dan bermain dengan corak menyerang dan yang paling ketara adalah semangat yang dipamerkan.Jelas kehadiran Daglish memberikan motivasi yang diperlukan oleh pemain-pemain Liverpool.

Dua perlawanan akan datang menentang Blackpool digelanggang lawan minggu hadapan dan derby match dengan Everton di Anfield seminggu kemudian akan menguji keberkesanan pengurus baru Liverpool ini. 

YNWA.......The Reds Forever!!!

2 comments:

Anonymous said...

mungkin tahun ni liverpool juara EPL...

Tengku Firmino said...

adoi..perli ke aper ni..arrghhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...