Thursday, July 7, 2011

If we have ten people like Tan Sri Annuar Musa


Finally Kelantan berjaya menebus kekecewaan terlepas Piala FA kepada Terengganu bulan lalu dengan kejayaan mendakap kejuaraan Liga Super untuk musim 2011 setelah menewaskan Sabah di bawah bayu 2-1 di Stadium Likas semalam. Sekaligus menutup terus peluang Terengganu dan Selangor untuk cubaan memintas di saat-saat akhir.Dan pastinya Daudsu Jamaluddin dah boleh tidor lena setelah dikhabarkan meracau-racau hampir setiap malam akibat gol sendiri pada Final Piala FA lalu..Selamat Malam Daudsu!Anda dah boleh tidor lena..hehehe...

Dan orang yang menjadi tunjang kepada kejayaan Kelantan adalah TSAM. Honestly aku yang bukan orang Kelantan pun berharap suatu hari nanti pasukan bolasepak negeri Johor akan ada orang macam TSAM. Its so easy for me.If yuolls semua kerja ikhlas dan betul-betul nak memajukan dan mencipta kejayaan dalam apa jua sukan, kerja mesti mau IKHLAS..lagi sekali..IKHLAS! Bukan dok terpikir nak penuhkan poket sendiri..Tahniah TSAM dan TRW.Dengan kerja TSAM lah kelantan buat pertama kali dapat menganjurkan International Friendly.Sesuatu yang negeri lain pernah terfikir tapi tak tahu macam mana nak realisasikan.Penubuhan kelab bola sepak The Red Warriors untuk mencari bakat-bakat muda di Kelantan adalah satu lagi projek yang terpuji.Tak payah nak tunggu subsidi daripada FAM Buat sendiri dan usahakan sendiri penaja.You just Awesome! Dan kalau negeri-negeri lain serta kelab-kelab bola sepak nak berjaya macam Kelantan.Carilah orang macam TSAM! Bukan JANJI tapi Pasti dapat punya (pinjam jap tagline David Teo..heheh)..

We are the champion....
Even bila aku dengar TSAM bercakap di Astro Arena suatu ketika dulu (aku pernah post Baca), time tuh aku dah dapat rasa yang orang macam yang patut terajui kerusi tertinggi di dalam persatuan bolasepak Malaysia (FAM).He knows what to do and he know what he say! bukan main bedal cakap ntah apa-apa dan tak serupa bikin! Dan sememangnya Kelantan berhak menjadi juara, Terengganu berhak di tempat kedua dan Selangor memang layak berada ditangga ketiga..Just forgot when last time aku rasa perebutan untuk takhta Liga Super sesengit ini...Terbaik!

Dan pastinya ramai yang tertunggu keputusan FAM dalam misi 'menyelamatkan' pasukan Pahang hanya akan diketahui Isnin.Kalau sekali tuh mungkin tak sengaja..tapi kalau dah 2 kali..dah lebih sangat.Kekejaman secara terang-terangan..Kesian pasukan Pahang ni..tiap-tiap tahun jadi pasukan belasahan..Coach dah dasyat dan bukan calang-calang..Zainal Abidin Hassan..sebelum tuh Dollah Salleh..nak sapa lagi..Ni mesti kes tak bayar gaji atau EPF ni  tak pon Socso..huhuhu...Perlis memang kompem la! kompem turun..kabel tak kuat..setakat boleh poligami tak cukup kuat lagi..tak kena mengena dengan sukan bola sepak..hahaha...

Dan sekali lagi aku nak ucapkan tahniah kepada TSAM dan TRW kerana berjaya menjadi juara Liga Super musim 2011 dan Hopefully they can do a double this season! Aku Orang Johor dan aku Sokong Pasukan Johor + Johor FC tapi aku kagum dengan Kelantan!..

GOMO KELATE GOMO....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...