Friday, April 15, 2011

Bola@Mamak punya pasal


Sebenarnya aku ada tengok Bola@Mamak kat 816 Astro malam kelmarin.Episod ke berapa pun aku tak pasti sebab aku tak minat sangat pada bual bicara bola yang ringan-ringan ni.Baik aku lepak dengan membe-membe aku yang kaki bola ni.Cuma versi melayu la.Tak da lah nak speaking-speaking English what the hell ni..haha.Sebenarnya aku nyampah tengok Si Ross Yusof tu yang budget kelakar sangat.hmmm tolong la! kau memang buat aku menyampah! Yang lain lain ok jer aku rasa.Melawak sekali sekala sudah.nak buat lawak masuk maharajalawak..Damn!Dulu dah la buat hal jugak.sini
Topik dia memang banyak sangat..3 minit satu topik kot! tak terkejar mak nokk(budak ofis aku selalu sebut). Kalau time tu korang nak terkencing atau terberak, menang tertinggallah jawabnya. Salah satu topik yang aku nak ulas adalah Top 3 EPL transfer Flop.

Ada ke mamat Ross ni sibuk nak sebut nama Fernando Torres.macam budak kecik! Eh K-Mon lah. Still ada 5 years in his contract.Baru separuh musim..Yes aku agree yang Torres menang off form la ni tapi untuk mengatakan Torres dalam kategori transfer flop masih terlalu awal! Sebab tu aku lebih suka tengok Monday Night Verdict ataupun rancangan dulu Football Focus.Lebih series dan lebih berinformasi.Bukan aku nak cakap Bola@Mamak rancangan sampah..its still a good to watch..for anybody who loves football. The Orange man plak bleh bagi 3 nama pemain Liverpool..aduh berbulu aku dengar. Ada point tapi Robbie Keane was a flop player little bit 'OVER'. Form is temporary but CLASS is permanent..

Tapi bagi aku..players yang betul-betul flop adalah pemain yang diberikan ruang secukupnya untuk membuktikan sesuatu tetapi GAGAL! pemain yang baru menghabiskan suku daripada seluruh kontrak kemudiannya dijual dan pemain yang ditimpa kecederaan berpanjangan bagi aku adalah bukan pemain yang FLOPS!

5 Biggest Transfer Flops pilihan aku adalah:

1. Andriy Shevchenko(Chelsea) - Legend at San Siro (with AC Milan) but Flops at The Blues..3 musim, 47 games dan 9 gol ( 1 gol berharga lebih kurang - 3.3 juta pound, dari keseluruhan nilai pembelian sebanyak 30 juta pound)..sangat mahal!

2. Sergei Rebrov(Spurs) - 11 juta pound pada awal tahun 2000 dikira mahal untuk penyerang ini dan sepanjang 4 musim mamat ni hanya beraksi lebih kurang 60 perlawanan dan menjaringkan hanya 10 gol!..that flops!

3. Jo(Man City) - Man City memulakan strategi membeli player mahal-mahal dan dia adalah antara yang terawal (tak silap zaman Thaksin).Total City bayar hampir 18 juta pound dan selama 4 musim dia masih gagal mendapatkan watak utama di Manchester City.Lebih glamour untuk watak pinjaman..hmm 17 juta tuh! 21 perlawanan Liga dan 1 gol sahaja! Tak guna punya budak!

4. Ryan Babel(Liverpool) - Promising Liverpool attacker and Legend in the making?.Tu masa mula-mula beli.11.5 juta Liverpool spent untuk pemain muda yang asalnya dari Ajax Amsterdam ni sememangnya membazir buta-buta!..91 games dan 12 gol.Just not good enough!

5. Santa Cruz (Man City) - Berharga 18 juta ketika dibeli dari Blackburn namun jelas pemain ini gagal menyerlah ketika bersama 'BIG Club' mengulang sejarah ketika bersama Bayern. 3 musim, 20 perlawanan dan hanya 3 gol adalah sesuatu yang sukar dipercayai!

Makan@Mamak is better than Bola@Mamak..hahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...