Tuesday, June 14, 2011

This is REAL Reds!


For the first time since aku jadi fan Liverpool ni, aku rasa teruja setiap pagi untuk mencari info-info terkini tentang rumors pemain yang Liverpool nak beli..Thanks to new Owner, Commolli dan juga Kenny Daglish! kalau tak haram..! asyik-asyik aku baca pasal Man City, Chelsea,Manchester dan Real madrid dok sibuk dikaitkan dengan players berkelas dunia...yang 'ado' nya aku lah..melopong tengok David Silva ke City, Dzeko ke City..Ozil ke Real Madrid dan sebagainya..Now..asik-asik Liverpool, sampaikan mana yang 'baik punya players' then available mesti nama Liverpool dikaitkan..but one thing yang aku paling suka adalah bila Liverpool memang memberi keutamaan kepada pemain yang berketurunan Inggeris..ke English..lantak la..sama jer kot! even aku orang Malaysia..tapi aku suka..pelik memang pelik aku ni..

Dengan cool dan selamba Liverpool bank in 35 juta kedalam akaun Newcastle untuk Andy Carroll yang mana musim sebelumnya harganya hanyalah dalam lingkungan tak lebih daripada 5 juta. Then, hasil usaha Comolli juga bagi aku yang menjadi penyumbang utama kepada tibanya permata Uruguay, Luis Suarez ke Anfield..Ingat senang ke nak convince players berpeluang main dengan Champions League datang ke kelab yang sedang dalam kegelapan ketika itu..Susah beb! Dan ketika aku rasa pemain-pemain seperti Jay Spearing, Flanagan, Robinson, Lucas, Maxi serta Skrtel akan dijual pada musim panas, hadirnya Kenny membawa sinar baru dan aksi yang dipamerkan begitu membanggakan..

Dan rumors yang banyak keluarkan artikel di internet yang menyatakan Ferguson kini gusar dengan kebangkitan Liverpool memang ada benarnya dan aku bersetuju sama sekali..Ketika dia mula-mula memegang jawatan di Manchester back on 1986 dulu, memang misi utama Alex adalah untuk menghapuskan rekod kejuaraan yang dipegang Liverpool..dan takkan setelah hampir 20 tahun bergelumang dengan pelbagai cabaran akhirnya rekod itu disamakn dalam hanya semusim saja.Sangat tak berbaloi!! Sebab Chelsea, Arsenal dan Man City agak jauh di belakang dan yang paling hampir adalah hanya Liverpool.That why kita tengok sekarang how close Ferguson dan Kenny Daglish bersaing sesama sendiri untuk mendapatkan bakat-bakat tempatan mahupun dari luar. Dengan kewangan kukuh dibawah owner baru J.W Henry..dikatakan Kenny mempunyai 80 juta cash in hand to splash..Macam zaman awal Roman Chelsea dan Sheikh City..Nak? beli..nak ni? beli...sampai macam tuh..Kehadiran Comolli secara tidak langsung menambah kebimbangan kerana this guy is one of the best in the business! Luca Modric, Bale, Adel Taarabt (one of hottest prospect come from Championship League and former Spurs player), Berbatov dan ramai lagi semuanya hasil kerja yang dibuat Comolli. Dan nasib baik Liverpool bukan dalam Champions League next season.Kalau tidak pemain seperti Eden Hazard, Alexis Sanchez, Bojan Krkic serta dua pemain yang menjadi rebutan antara kedua-dua kelab Jones serta Young pastinya dengan mudah akan hadir ke Anfield. One time Manchester target Jordan Henderson hadir ke Anfield dengan reputasi harga 16 juta pound dan gaji yang digandakan sebanyak 4 kali ganda! WOW..that showed how series we are!

One down, who's next? - pic from Liverpoolfc.tv
Ya, memang ramai yang tertanya-tanya kenapa Kenny begitu beria-ria membawa pemain tengah sebab skuad sedia ada sudah dilambakkan dengan pemain-pemain seperti Gerrard, Meireless, Henderson, Lucas, Shelvey serta Poulsen (akan dijual punya..)..Dengan berita terbaru yang Liverpool akan membawa masuk pula  Charlie Adam (nasib baik bukan Charlie Sheen).Ada juga pundit yang mempertikaikan keupayaan pemain Scotland ini terutamanya stamina dan mentalitinya tapi bagi aku Charlie Adam adalah pemain yang ready-built players dan tak perlukan masa yang panjang untuk perform di pasukan baru. Tengoklah macam mana dia hampir in single-hand hampir sahaja menyelamatkan Blackpool daripada tersingkir. Dan ini bagi aku adalah sebagai strategi membina skuad masa depan dan pada masa sama menjadikan skuad sedia ada adalah pesaing untuk kejuaraan.Sebab itu Jonjo Shelvey hampir pasti akan dipinjamkan dan itu hanya untuk kebaikkan pemain itu sendiri dan Liverpool dimasa hadapan.Lihat sahajalah macam mana Daniel Sturridge dan Welbeck transform daripada pemain biasa kepada pemain berkualiti.Dengan cara pinjaman ini lah.Apa yang diorang perlukan hanya lah peluang dan peluang beraksi.

Jika keadaan ini konsisten sehingga 2-3 musim akan datang..Angka 18 yang sekian lama terpaku pasti akan bergerak jua! Kemon....We can do it.Dan aku juga tak saba menantikan kehadiran pemain Liverpool ke Malaysia bulan depan..Yes! this is for the first time and hopefully not for the last..

YOU'LL NEVER WALK ALONE..


3 comments:

aiman said...

aku bingung kenapa nak bnyak sangat CM. gerrard, meireles, lucas, spearing, henderson & kemungkinan adam. nak berapa CM sebenarnya ni?

Tengku Firmino said...

Charlie adam masuk, spearing mungkin akan di loankan..Liverpool need big squad..mcm manchester ada scholes, park,carrick,anderson, gibson, hagreaves, fletcher utk CM..that why..

panji tengkorak said...

In Kenny We Trust!YNWA!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...