Tuesday, June 28, 2011

It's Malaysia vs Taiwan



Taiwan? Apa ada dengan Taiwan.Sebelum kena belasah dengan skuad kebangsaan kita malam esok, elok lah kita berkongsi serba sedikit info tentang negara yang bernama Taiwan ni..

Taipei 101 vs Kuala Lumpur City Center Twin Tower:

Ini jer kot yang Taiwan mampu lawan Malaysia. Memegang rekod dunia bagi ketinggian bangunan selama hampir  6 tahun dari 2004 hingga 2010.Tinggi beb! 509.1 meter tu beb..memang goyang kalau dok kat puncak. KLCC twin tower lak boleh tahan lah jugak dengan ketinggian 451.9 meter. 2-3 tiang tinggal belakang! TAPI sebab dia twins so KLCC twin tower ni kira hebat lah jugak. 

Sama cantik dan sama padan..TAPI pasukan bola tak sama
kuat..hehehe

Rakyat Jelata:

Malaysia takat ni setahu aku penduduk dia seramai lebih kurang 27 juta dan nak bandingkan dengan Taiwan yang dalam lingkungan 23 juta ada sikit fight la. Tapi still Malaysia menang! tu belum tambah lagi bayi-bayi yang dibuang entah kemana dan dot dot dot..hehe..Malaysia Champion beb!

Pasukan Bola Sepak:

Hmm..tak payah nak cakap la.Dengan Sukan Sea 2009 + Juara Piala AFF 2010 + Layak ke peringkat akhir kumpulan kelayakkan Sukan Olimpik 2012 zon Asia, memang terang lagi bersuluh yang Taiwan memang berpuluh tiang di belakang. Ranking FIFA lak Malaysia di tangga ke-143 sementara Taiwan di tangga ke-160.Memang nak kena lauk! Tapi, Taiwan ni pernah jadi juara Sukan Asia tahun 54 dan 58..dasyat-dasyat..tapi yelah masa tu Malaysia tengok sibuk dok berperang dengan Tentera jepun, Komunis dan Tentera Inggeris.mana sempat nak training bola masa tuh. huhuh.

Ini macam lautan Taiwan mesti goyang punya!

Kesimpulannya:
Taiwan memang akan kena esok! Taiwan memang nak kena belasah esok..dan esok aku akan cuba 'pusing' cemana nak pegi jugak stadium. Safee Sali hatrik + dengan Baddrul bakhtiar hatrik.Cukup la kot 6-0.bawak bekal selesa ke taiwan nanti.

~tak pasal-pasal aku tahu tentang negara Taiwan dan Taipei 101!~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...