Friday, June 24, 2011

Olympic's Squad Success Meant a Lot




Yes we did it..Not just mentioned to Ong Kim Swee and Co but to ALL. FAM, Players, Managers, Coaches, Fans and all involved did a very good job. Apa yang penting...KERJASAMA! I'm regretted because failed to show my self into Stadium Bukit Jalil last night.Biasalah..family matters but aku ada depan TV daripada minit pertama sampai ketiupan wisel yang terakhir..Sorry to my lovely twins because your father are in control last night.No cartoon channel for you.hahaha..

Anyways, tahniah kepada Lubnan/Lebanon walaupun tewas dan most of Lubnan players menangis ditengah padang..They showed without keadaan negara yang aman yang sering dilanda peperangan dan kemudahan bolasepak yang bertaraf dunia, mereka masih sebenarnya setanding dengan kita. Bagi pemain Malaysia, perlawanan dalam kumpulan selepas ini akan menunjukkan dimana skuad kita berada sebenarnya dimana pasukan gergasi Asia seperti Jepun, Korea, Arab Saudi dan juga Australia akan menanti. Pemain-pemain pelapis daripada skuad olimpik ini pada bila-bila masa sahaja boleh mengetuk panggilan skuad kebangsaan dengan pemain-pemain seperti Wan Zack Haikal, Gurusamy, Fandi Othman dan yang lain-lain.

Hopefully kejayaan skuad Olimpik ini akan di ikuti pula dengan Skuad Kebangsaan kendalian Datuk K.Rajagopal yang akan turun menentang Taiwan dan jika berjaya akan menentang musuh serantau iaitu Singapura dipusingan seterusnya. Kebangkitan mendadak pasukan kebangsaan dan juga olimpik negara mencetuskan gelombang kehadiran penyokong ke stadium saat ini. That why tiket sekarang mahal sikit.kalau dulu RM 10 pun payah nak jual..sekatang setakat 20 atau 30 memang kene lambung jer! hahaha...FAM bijak..betul memang bijak! Hopefully formula mengikut musim dan ikut suka hati bapak diaorang dah tak berlaku lagi lepas ni.Jangan lepas ini ada kemerosotan terus nak bubar skuad dan pengurusan sebab itu bukan caranya! tak suka tukar..tak suka bubar..eh ingat ni reban ayam ker..Jadikan pengajaran lalu sebagai iktibar..sebab now apa yang aku nampak kita dah ada base yang baik even banyak benda yang masih boleh diperbaiki. Jika kita orang atasan ikhlas buat kerja tak mustahil dalam masa 5 tahun lagi kita akn berdiri sebaris dengan Jepun Korea mahupun Australia. Tengok sahajalah macam mana Tan Sri Annuar Musa menjelmakan kebangkitan bolasepak Kelantan dengan sentuhan emasnya.Kalau dulu Kelantan dikenali dengan padang berdebu, gemar bergaduh dan bukan pasukan Heavyweight..tapi lihatlah sekarang, mereka antara pasukan yang begitu digeruni semenjak 2-3 musim ini. Dan sampai boleh jadi tuan rumah perlawanan persahabatan la! Awesome..tahniah TSAM, TRW dan rakyat Kelantan..

Dengan kejayaan ini kita juga membuktikan bahawa nak tempatan juga mampu menggalas tugas sebagai pengendali dan tak perlu jurulatih luar yang sering dibayar mahal dan hasilnya kegagalan..dan seharusnya anak tempatan juga patut menerima ganjaran yang setimpal dengan jurulatih-jurulatih luar sebelum ini. Pemain-pemain juga kian dikenali bukan dengan kegagalan tetapi kejayaan! itu yang paling mustahak! kalau dulu kita segan nak pakai jersi pasukan kebangsaan, kini TIDAK lagi..

Last Word! Tahniah Tahniah Tahniah (meminjam kata pengulas RTM Hafizal...heheh)

2 comments:

Berto said...

gyeaahhhh!! kene kumpul duit banyak2 ni, nak pergi london

Tengku Firmino said...

cantek..g sama2..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...