Saturday, July 4, 2015

Kod E pada makanan HALAL

Hari Sabtu dekat Liverpool ni tambah-tambah bila korang takde kereta..Ngadap Internet je lah kejenye..Ni nak kongsi sikit cerita pasal Kod E dekat makanan halal..

Dekat Malaysia kami sekeluarga memang tak ambik 'port' pasal kod E ni. Semua kami assume halal sebab semua kami 'take for granted'. Benda paling cliche bila kami upload gamba makanan kat Insta mesti akan ada orang komen..'halal ke?'..takda babi ke?..Yang bagus bila balik Malaysia nanti memang benda2 remeh macam ni kami akan semak punya.

Dekat sini kita tanpa dipaksa dan secara automatiknya akan selalu dok jengah kod makanan terutama yang paling sensitif iaitu Kod E. Sebab benda alah emulsifier ni kalau tak hati2 termakan kita sisa Ba Alif Ba Ya. So bagi sesiapa yang nak berhijrah, bermaustautin atau menyambung pelajaran especially kat UK ni eloklah kiranya korang selalu baca dan kalau boleh hafal kod2 E ni. Bukan untuk kita je malah untuk anak2 kita. Nasib lah kitorang duduk kat Liverpool bole tahan senang nak dapatkan sumber halal. Yang penting benda yang kita beli hahal dan toyyiba. Kalau ragu2 jangan beli.Senang..

Dan satu lagi nasihat..Orang2 lama kat sini bagitau, kalau boleh ambik produk yang ada tanda 'V' bermaksud Vegetarian. Orang cakaplah..Ianya lebih meyakinkan kerana Emulsifier nya biasa di estrak dari tumbuh tumbuhan.Begituuuu....

Antara produk syarikat halal yang boleh didapati di Liverpool

Roti ni ada tanda HALAL. Sedap pon sedap!

Dan bila korang duduk oversea ni korang akan hargai benda halal yang korang dapat dan yang paling pasti korang akan rindu GILER makanan Malaysia. Tak Percaya?? Korang cubalah..haha

Kalau korang nak baca pasal Kod E dengan terperinci boleh rujuk Kod E Halal.


TF : Tak semua indah bila duduk oversea ni..Yang korang nampak kat media sosial memang semua BEST..Realitinya tidak begitu..Its how we live our life there..jumpa lagi...



4 comments:

Khai♥Rin : anies said...

Ooo br tau

Khai♥Rin : anies said...

P/s da folo

fyna said...

thanks untuk perkongsian info ini. ^_^

JUNAIDI said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...